Taliansko – Verona: Tlačiť, či netlačiť sa pod tým balkónom?

30 dec

Priemerná doba čítania: 10 minits. Enjoy Verona!

Pokračujeme v romantike shakespearovskej romancy! Už bola tma, okolo pol 8-mej večer, takže najprv sme sa chceli ubytovať, zložiť, dať si večeru a potom ísť k Júlii pod balkón. Môžeme ísť do Verony bez booknutého ubytka? Môžeme – Vy to nerobte! Nereálne (poučenie z Benátok zlyhalo).

Nočná Júlia bez ľudí. No kým sme sa k nej dostali… A nečudujte sa – medená Júlia má značne zošúchaný pravý prsník – táto najbežnejšia “šúchacia” aktivita turistov vraj prináša šťastie:)

Najprv sme porušili asi všetky dopravné predpisy v starom meste, vošli sme do všetkých možných zákazov a jednosmeriek s cieľom nájsť podľa orientačných tabúľ nejaký hotel. A Zdena, navigácia, nám v tom vôbec nepomáhala. 5***** hotely nájdete. Tie sú v centre, v historických budovách a v teniskách by nás tam ani nepustili, to by sme museli určite ešte aj za to doplácať. My sme sa chceli len vyspať a extra-skoro ráno pokračovať v ceste. Po polhodine parkujeme pri moste, pred vstupom do starého mesta. Pýtame sa mladého Taliana na mopede, či nevie o nejakom ubytovaní, vie vie, ale je to trošku ďalej. Povedal trošku! Ide s nami, asi 15 minút, prídeme pred bytovku, zvoní, ale nikto. Je mu ľúto. O inom už nevie. Tak sa snažíme dostať späť k autu. Snažíme!

Pýtame sa ešte ďalšieho Taliana, či o niečom nevie. Ten volá kamarátovi, ktorý mu radí číslo na nejaký penzión. Dáva nám číslo a ukazuje smer. Na čísle nám nikto neberie, tak kráčame k domu, kde nám nikto neberie ani zvonček. Sme hladní a toto „motanie“ nám zabralo skoro 2 hodiny. Sadáme do auta a skúšame nájsť ešte niečo. Z neba nám spadla sushi reštaurácia a pred ňou asi jediné voľné parkovacie miesto vo Verone (škoda, že sa tam nedá aj spať). Objednávame si výborné maki, nigiri, ja slivkové vínko a volíme plán B – ideme sa  prejsť večernou Veronou (historické budovy starého mesta sme videla počas cesty všetkými zákazmi:)) a potiahneme to nocou do Salzburgu.

→ IZUMI, Via Pallone 20, Verona. Sushi na pozdvihnutie nálady: otvorené od 12:30-15:00 a 19:30-24:00. Zatvorené v pondelok.

V stánku kupujeme fixku a pri bráne k Júliinmu balkónu (už bola zamknutá) píšeme naše iniciály. A ponáhľame k autu pripravení na nočnú jazdu. Do Salzburgu sme prišli okolo pol 5-tej ráno. Ľudia išli do práce. Cestou sme museli stáť, spať, spievať a celý čas sa rozprávať, aby sme nezaspali. Už viem, že pri návšteve Verony si ubytko zabookujeme mesiac dopredu!

A aj sme sa do nej vrátili veru, skoro o rok neskôr, niečo sme tam nechali nepozreté:) Jeden víkend sme si spravili výlet k Lago di Garda a cez deň sme si spravili trip skontrolovať do Verony našu zámku. Aj toho historického  sme videli viac, a za vidna!

VERONA – 2. pokus

HistorickéMust: Arena na námestí Bra (na tomto obrovskom námestí nájdete aj info centrum, keby ste potrebovali nejaké mapky, letáčiky). Je to tretí najväčší amfiteáter v Taliansku (po koloseu v Ríme a aréne v Capue). Zmestí sa sem 20 000 ľudí! Predpokladalo sa, že to bola populácia Verony v 1. storočí, keď bola založená. My sme boli vo Verone práve cez obdobie svetoznámeho opera festivalu, Arena di Festival Verona. Ak nejdete na predstavenie do arény, choďte ju pozrieť v popoludňajších hodinách, pretože od 16:30 je zatvorená kvôli prípravám na večerné predstavenie. Prvá opera bola v aréne v roku 1913 na počesť stých narodenín Verdiho. S operou Aida sa stala veronská Arena najväčším open-air lyrickým divadlom na svete. A drží sa dodnes.

GoodTo Know: Arena znamená „piesok“ a tento názov je spájaný s pieskom, ktorý bol vozený do arény aby vsiakol krv gladiátorov a bojovníkov.

Rímske divadlo je ďalším miestom, kde sa konajú predstavenia – letné shakespearovské hry a jazzový festival. Je to najstaršia budova v meste, ešte staršia ako Arena. A úplne navrchu – súhlasím s väčšinovým názorom všetkých bedekrov – krásny výhľad na rieku Adige a mesto. No a  najvyššou budovou mesta je veža Lamberti (84 metrov). Júliin balkón nájdete na Via Capello 23 a pozrieť sa naň môžete do trištvrte na sedem večer. Potom len cez bránu zaplnenú menami a srdiečkami. Plno, plno ľudí, neviem si predstaviť čo to tu musí byť na Valentína. Dodatočne tam bola postavená medená socha Júlie, takže fotku môžete mať aj s ňou:) Vo vnútri domu sa nachádza malé múzeum s keramikou, obrazmi a freskami zo 16-17. storočia, ktoré sa vzťahujú k Shakespearovej hre – nikdy nebolo potvrdené či patrili Kapuletovcom. A Shakespeare vraj nikdy vo Verone nebol! No táto zaľúbená dvojka zabezpečila Verone pekné marketingové šialenstvo.

GoodToKnow: Júliin dom na Via Capello bol postavený v 13. storočí a v roku 1930 boli vykonané reštauračné práce, ktoré “zabezpečili” gotické dvere, okná a Júliin balkón.

Blížime sa k Júliinmu balkónu a okrem húfu ľudí vidím aj náš zámok – vidím moje, fixkou nakreslené, kostrbaté srdce, rok 2010, ale z našich iniciálok zostalo prepísane E + P. To je vrchol, každý si tam má nájsť svoje vlastné miesto, stien je tam ešte dosť!

Spravili sme si radosť na najznámejšej nákupnej ulici Via Mazzini. Nájdete na nej luxusné značky, ale popri nich aj cukrárne, zmrzliny a malé obchodíky.  Odchádzame s výbornými olivami kalamata. Stihli sme ich zjesť počas zápchy na ceste smerom k Lago di Garda. Celé víkendové cestovanie sme mali spojené so státím v kolónach pozdĺž jazera. No prešli sme ho celé. A vďaka jednej hodinovej kolóne smerom po diaľnici z Verony na sever jazera (k Riva del Garda) sme zažili to najlepšie víkendové talianske tejst. Čítaj aj ako bolo v Benátkach (klik)!

A fjumór fotiek veronských (pre ešte väčší múrovo-panelovo-popísaný fíling):

Novým trendom pri “Casa di Giulietta” je lepiť žuvačky a nie maľovať srdcia
Chobotničky, olivy, vínko… to všetko na ulici Via Mazzini

Niečo aj pre prosciutto milovníkov

Na Piazza Bra nájdete okrem milióna ľudí a Areny aj ďalšie historické budovy ako napr. Gran Guardia – palác zo 17. storočia alebo Palazzo Barbieri – mestská radnica ( na fotke v pozadí)